Word vrijwilliger en werk mee aan het festival Gardenista !

Op verzoek van het gardenista team plaatsen wij de volgende oproep:

Ben jij degene die team Gardenista compleet maakt?

Groei & Bloei Gardenista is een jaarlijks terugkerend festival, gericht op ‘Allen met een hart op de groene plek, bezig Nederland te vergroenen en verduurzamen.’ Dat doel kan op verschillende manieren worden rerealiseerd; immers, de natuur, tuinieren en alles wat er mee te maken heeft kent bijzonder veel facetten. Voor de een is bloemschikken het mooiste dat er is. Voor een ander is dat het ontwerpen van en werken in de tuin of de zoektocht naar bijzonder planten en struiken. Gardenista beoogt die verschillende facetten op een sfeervolle en ontspannen manier bij elkaar te brengen.

Na de start in 2019 (Ophemert) moesten we voor de tweede editie helaas wachten tot 2022 (Laag Zuthem, nabij Zwolle). Nu werken we aan de 3e editie, gepland van 24 tot en met 27 mei 2023, wederom in Laag Zuthem.

Gardenista wordt geheel gedragen door vrijwilligers, zowel leden en als niet-leden van Groei & Bloei. We zijn op zoek naar versterking en we zoeken verschillende vaardigheden en ook: enthousiasme om er samen weer iets moois van te maken.

Kijk eens op onze website www.gardenista.nl voor een sfeerimpressie!

De Vacante functies:

-    Teamlid marketing. Je bent o.a. verantwoordelijk dat Gardenista op aantrekkelijke wijze in de media komt en bekend wordt geraakt onder het grote publiek en we bezoekers uit het hele landen mogen verwelkomen. Je werkt in teamverband met onze webmaster en het Teamlid Communicatie en met de Coördinator Marketing en Communicatie. Je bent dé gesprekspartner van een groot media-bedrijf, en ook voor de regionale media, vakbladen, magazines en kranten. Een zéér uitdagende en belangrijke taak binnen het team waarbij wij dankbaar gebruik maken van jouw communicatieve vaardigheden in woord en schrift.

-    Back-office ondersteuning voor de projectleider. Samen met hem draag je zorg voor goed contact met de deelnemers (exposanten, sponsoren, etc.). Elke partij heeft speciale wensen en je helpt mee deze wensen te vervullen binnen de opzet en missie van Gardenista. Hiervoor hebben we systemen die je helpen, dus ervaring en handigheid met Microsoft Office (of vergelijkbaar) en bereidheid je in te leren in ons relatiemanagement systeem zijn een pré. Een ontzettend leuke functie wanneer je de diversiteit die de groene sector van Nederland biedt wil leren kennen. Van kwekers tot bloemisten, van hoveniers tot tuingereedschappen, van tuinmeubels tot kunst.. Je spreekt ze allemaal.

-    Secretariële ondersteuning voor de projectleider; hij/zij is de spin in het web . Je bent bij de overleggen, hoort als eerste het nieuws en weet dat goed vast te leggen. Je bewaakt de agenda, actiepunten en deadlines.

-    Vrijwilligerswerving is een nieuwe functie binnen het festival. Met jouw enthousiasme en overtuigingskracht krijgen we de vrijwilligers die Gardenista tot een succes maken. De door jou gevonden vrijwilligers helpen voor, tijdens en na afloop van Gardenista. Denk aan opbouwen en afbreken, gastvrouw/heer, bemensing kassa’s, surveilleren etc. Je gaat op zoek, binnen de vereniging en daarbuiten naar mensen die willen helpen. Je benaderd de organisaties van andere festivals in de buurt, vrijwilligersbank en andere verenigingen.

-    Verder zoeken we teamleden die het kinderprogramma vorm en inhoud kunnen geventeamleden bij de competities inspiratietuinen en de kwekerscompetitie.

Wat houd het teamlid zijn in:

Samen bouwen we naar het hoogtepunt: Gardenista 2023.

Regelmatig komt team Gardenista fysiek of online samen voor overleg. We doen ons best, aan de hand van een agenda, de overleggen kort en doelgericht te houden.

Naast deze overleggen vinden wij het belangrijk dat het leuk, gezellig en sociaal is. Daarom gaan we met enige regelmaat gezellig uit eten of doen andere activiteiten en bezoeken we elkaars tuinen. Er is een km vergoeding en we doen ons best dat het je aan niets ontbreekt om je taak uit te voeren.

Vrijwillig Gardenista teamlid:

Samen dragen we bij aan het verbeteren van eenieders leefomgeving.

Vrijwillig is niet vrijblijvend, we helpen elkaar waar nodig. Maar we nemen onze verantwoordelijkheid en samen maken we de puzzel compleet.

Wanneer je deelneemt, kun je je eigen tijd indelen. Jouw taak binnen het team vraagt naar schatting tussen de 4 en 6 uur per week. Het geniet de voorkeur dat je er tijdens de algemene vergaderingen bij bent. (Deze houden we … per week/maand op … middag/avond)