Nieuwsflits maart 2024

• ALV en lezing ‘Röntgenfoto’s van bloemen en insecten’

Onze jaarlijkse ALV is op dinsdag 12 maart om 19.30 uur in ’t Hof van Colmschate; de agenda vindt u in het laatste ‘groene boekje’. Het jaarvarslag vindt u inmiddels op onze website; wenst u het financiële jaarverslag en/of de begroting voor dit jaar in te zien, dan kunt u deze opvragen bij onze secretaris via info(at)deventer.groei.nl.

Na de ALV en de pauze met verloting volgt een bijzondere lezing door Arie van ’t Riet met röntgenfoto’s van bloemen en insecten.

• Ontmoetingsavond nieuwe leden

Een ieder die vanaf maart 2023 lid geworden is en waarvan het e-mailadres bekend is, heeft inmiddels een uitnodiging voor deze avond op 20 maart gekregen. U kunt zich nog tot 10 maart aanmelden. Mocht u eerder lid geworden zijn en ook belangstelling hebben om aan deze avond deel te nemen, bent u eveneens van harte welkom om 20.00 uur in de Schalm aan de Dreef in Borgele (Deventer). Aanmelden kan met een mailtje naar info(at)deventer.groei.nl, u krijgt dan eveneens de uitnodiging toegestuurd.

• Driedaagse excursie naar Duitsland

De driedaagse Tuinenreis naar Duitsland is in slechts twee dagen volgeboekt. U kunt nog wel inschrijven voor plaatsing op de reservelijst, maar doe in dat geval nog geen aanbetaling.

• Inspiratie opdoen met een tuinclub?

Binnen onze tuinclub Trifolium, die op de dinsdagavonden tuinen bezoekt, is weer plaats voor enkele nieuwe leden. Voor informatie of aanmelding kunt u contact opnemen met Agnes Heidemans via agnesheidemans(at)gmail.com.

• Open Tuinen Dag 2024

We hebben al een aantal aanmeldingen, maar er kunnen nog wel enkele interessante of bijzondere tuinen bij voor de open tuinen dag van zaterdag 15 juni a.s. in de omgeving van Diepenveen, Wesepe, Heeten en Olst. Altijd leuk om geïnteresseerde mensen te ontvangen en wellicht krijgt u zelf ook nog bruikbare tips.

Bent u van mening dat uw tuin de moeite waard is om te bezichtigen of hebt u vragen, meldt u zich dan bij Annelies van Beem: aemvanbeem(at)gmail.com.

• Uittips voor maart
    • Helleborusdagen in de Stekkentuin in Espel in de Noordoostpolder, elke vrijdag en zaterdag in maart Info: www.destekkentuin.nl
    • Voorjaarsweekend van de Botanische Tuinen in Utrecht op 23 en 24 maart. Thema: Tuinieren op een postzegel.

Info: www.uu.nl/botanischetuinen/voorjaarsweekend

• Moestuinbeurs op 22,23 en 24 maart bij kasteel Groeneveld in Baarn.

Info: www.demoestuinbeurs.nl

• Voor lezers die nog geen lid van onze actieve vereniging zijn: word nu lid, profiteer van een aantrekkelijke korting en ontvang bij aanmelding via onze afdeling ook nog de ‘mezen verwenset’ zoals hierbij afgebeeld. Aanmelden kan met het contactformulier op www.deventer.groei.nl

Afbeelding met container Beschrijving automatisch gegenereerd met gemiddelde betrouwbaarheid