Nieuwsflits april 2023

• Inschrijving dagexcursie Utrecht open
  • Plantgoed voor voorjaarsruilbeurs – 6 mei
  • Landelijke Zaaidag Bijenlint 22 april 2023
  • Wie wil het beheer van onze Facebook pagina willen overnemen?
  • Lezing ‘Een tuin voor het nieuwe klimaat’ door Margareth Hop

Dat het klimaat verandert lijdt geen twijfel. Als tuiniers ontkomen we er niet aan daarop in te spelen. Op maandag 17 april  komt beplantingsdeskundige Margareth Hop ons voorbeelden tonen van hoe je tuin voor het nieuwe klimaat er aantrekkelijk uit kan zien.

De lezing begint om 20.00 uur, dit keer in Gebouw Irene aan de Dorpsstraat 61 in Twello.

Voor (gezins)leden is de lezing gratis, niet-leden betalen € 5,--.

• Inschrijving dagexcursie Utrecht open

Onze eerste dagexcursie van dit jaar, op vrijdag 2 juni, brengt ons naar de provincie Utrecht waar een bezoek gebracht wordt aan een drietal tuinen, waaronder een unieke stadstuin, en uiteraard een kwekerij. Gedetailleerde informatie vind je op onze website www.deventer.groei.nl waar ook het aanmeldingsformulier te vinden is.

• Plantgoed voor Voorjaarsruilbeurs

We houden onze voorjaarsruilbeurs vanaf dit jaar, evenals de najaarsruilbeurs, bij hoveniersbedrijf de Colm aan de Holterweg in Colmschate en wel op 6 mei. Deze locatie is goed bereikbaar, dus je kunt er met veel plantmateriaal terecht. Volgende maand volgt nog een herinnering, maar je kunt nu alvast wat plantgoed apart zetten.

• Landelijke Zaaidag Bijenlint 22 april 2023

Indachtig het motto ‘Hoe meer bloemenstroken hoe meer Biodiversiteit’, organiseert de Bijenstichting weer de jaarlijkse Nationale Zaaidag, dit jaar op 22 april. Ook Diepenveen sluit zich dit jaar bij dit evenement aan onder de naam ‘1ste WILDE BLOEMENLINT van Diepenveen’.

Zie voor uitgebreide informatie www.dorpspleindiepenveen.nl.

• Wie wil het beheer van onze Facebook pagina willen overnemen?

Via Facebook kunnen we onze volgers van actuele en nuttige tuininformatie voorzien. Helaas zie wij binnen ons bestuur geen mogelijkheden om dit op ons te nemen.

Wie zou ons daarbij willen ondersteunen? Stuur een berichtje naar corkoppert(at)gmail.com en we nemen contact met je op.

Namens het bestuur,

Cor Koppert