Nieuwsflits april 2024

• Lezing ‘De mooie moestuin’ – Vera Greutink

Op donderdag 18 april komt Vera Greutink ons vertellen en laten zien hoe je een tuin leuk kunt maken om naar te kijken en waaruit je tegelijkertijd veel kunt oogsten. Ook laat ze zien met welke technieken je de (moes)tuin onderhoudsvriendelijk maakt.

Ongetwijfeld een inspirerende lezing die begint om 20.00 uur, op een nieuwe locatie, Jachtlust, Jachtlustplein 5 in Twello. U bereikt de zaal via de hoofdingang.

• Dagexcursie naar Midden-Brabant

De driedaagse excursie naar Duitsland was na openstelling voor aanmelding in slechts 2 dagen volgeboekt. Dit wellicht tot teleurstelling van leden die meenden nog wat bedenktijd te hebben.

Op woensdag 5 juni staat de eerste dagexcursie van dit jaar op ons programma, bestemming Midden-Brabant. Dit is de jaarlijkse excursie, die binnen de Stedendriehoek door elke afdeling zelfstandig wordt gemaakt. Apeldoorn en Zutphen reizen respectievelijk op donderdag 6 juni en woensdag 12 juni. Als 5 juni u niet schikt dan kunt u zich ook bij Zutphen of Apeldoorn aanmelden.

Aanmelding voor onze excursie is op 1 april gestart. Alle informatie en het aanmeldingsformulier vindt u op www.deventer.groei.nl

• Inspiratie opdoen met een tuinclub?

Binnen onze tuinclub Trifolium, die op de dinsdagavonden tuinen bezoekt, is nog plaats voor enkele nieuwe leden. Voor informatie of aanmelding kunt u contact opnemen met Agnes Heidemans via agnesheidemans(at)gmail.com.

• Leden adviseren leden

We hebben het plan opgevat om leden die vragen hebben over bijvoorbeeld de inrichting van hun tuin, over beplanting, over biodiversiteit dan wel (hardnekkige) problemen ondervinden, advies te bieden via een ‘tuincoach’. Zo’n tuincoach is een lid met een ruime praktische ervaring die bereid is die met anderen te delen. Enkele leden hebben zich al beschikbaar gesteld. Graag zouden we er nog enkele aan toevoegen. Spreekt het u aan, stuur me dan vrijblijvend een mailtje (corkoppert(at)gmail.com), waarna ik u zal uitleggen hoe we dit verder gaan aanpakken.

• Wordt u onze coördinator bloemschikken?

We zijn op zoek naar een coördinator voor de bloemschikcursussen die onze afdeling organiseert. Liefst iemand die zelf ook de lessen volgt en dichtbij staat. De taken worden gedeeld met Kattelijne Kraak, bestuurslid. Het gaat om contact met docent, deelnemers en locaties, planning, evenementen etc. Neem voor meer informatie contact op met Kattelijne: kjmkraak(at)gmail.com of 06-13602866.

• Open Tuinen Weekend 15 en 16 juni

We hebben intussen op verzoek van leden besloten van de Open Dag een Open Tuinen Weekend te maken. Er kunnen nu dus tuinen aangemeld worden voor zowel  zaterdag 15 juni als zondag 16 juni. Het betreft tuinen die gelegen zijn in de omgeving van Diepenveen, Schalkhaar, Lettele, Wesepe, Heeten en Olst. Altijd leuk om geïnteresseerde mensen te ontvangen en wellicht krijgt u zelf ook nog bruikbare tips.

Zou u uw tuin op een van deze (of beide) dagen tussen 10 en 16 uur willen open stellen, of hebt u vragen, meldt u zich dan bij Annelies van Beem: aemvanbeem(at)gmail.com  of Ton Husken: samhusken1908(at)gmail.com.

• Uittips voor april
    • Open dagen De Prunushof in Wilp op 6 en 7 april.

Info: www.deprunushof.nl

• Lentemarkt bij de Boschhoeve in Wolfheze op 20 april.

Info: www.boschhoeve.nl

• Voor lezers die nog geen lid van onze actieve vereniging zijn: word nu lid, profiteer van een aantrekkelijke korting en ontvang deze maand bij aanmelding via onze afdeling ook nog de ‘mezen verwenset’ zoals hierbij afgebeeld. Aanmelden kan met het contactformulier op www.deventer.groei.nl

Afbeelding met container Beschrijving automatisch gegenereerd met gemiddelde betrouwbaarheid