Nieuwsflits juli 2024

• Open Tuinen Weekend 15 en 16 juni een succes!

Kijken in andermans tuin

Ons eerste Open Tuinen Weekend nieuwe stijl was met ongeveer 225 bezoekers een groot succes. Als een van de deelnemende tuineigenaren kan ik uit persoonlijke ervaring verhalen dat het prettig was dat de bezoekers nu verdeeld over de dag kwamen waardoor er meer ruimte was voor persoonlijk contact en uitwisselen van ervaringen.

Alle deelnemende tuineigenaren van harte bedankt, zonder u was dit weekend niet mogelijk geweest.

• Dagexcursie Utrecht/Gelderland

Op vrijdag 2 augustus vindt alweer de laatst excursie van dit seizoen plaats en wel een dagexcursie naar interessante tuinen (en een kwekerij) in Utrecht en Gelderland. Deze excursie staat zoals gebruikelijk ook open voor leden van de afdelingen Apeldoorn, Zutphen en Veluwezoom. Aanmelding is mogelijk vanaf 1 juli via onze website www.deventer.groei.nl waar u ook het dagprogramma kunt vinden.

• Programma bloemschikken najaar.

Voor de bloemschikcursussen van het najaar is er nog plaats in beide groepen. Wilt u eerst nog wat meer weten, lees dan ons verhaal op de site of neem contact met mij op.

Opgaves kunnen nu via het aanmeld formulier. Als u al eerder deel hebt genomen, dan heb ik uw gegevens en is een mailtje naar mij voldoende.

Kattelijne Kraak, mobiel 0613602866, e-mail: kjmkraak(at)gmail.com

• Groene boekje

Door sterke kostenstijgingen voor zowel het drukken als verzenden van ons ‘Groene Boekje’ zouden we graag van u vernemen of we u voortaan ons boekje (alleen) digitaal mogen toesturen. Een aantal leden heeft naar aanleiding van deze oproep in de vorige Nieuwsflits al positief gereageerd. Mocht de oproep u zijn ontgaan, dan kunt u alsnog reageren met een mailtje naar info(at)deventer.groei.nl.

• Groene Loper Plantactie: Planten van Waarde

Van de Ulebelt kreeg ik het verzoek onderstaand bericht te plaatsen:

Met onze PLANTACTIE 2024bestel je biobloembollen en bio-waardplanten met wel hele fikse korting!  Bekijk hoe je meedoet!

Bestel via https://www.ulebelt.nl/groeneloper inheemse waardplanten (80% korting) en biobloembollen (45% korting). Help vlinders en bijen overleven want dat hebben ze écht keihard nodig! Waardplanten zorgen voor het hapje, drankje en onderdak voor hun bezoekers. Het zijn ook kraamkamers. Vlinders leggen hun eitjes er op en de rupsen eten er van.

• Uittips voor juli
    • Open Tuin bij de Buut’n(H)of op zondag 4 augustus van 10-17 uur;

Spanjaardsdijk 61, Schalkhaar

• Hoogzomerdagen bij de Roode Hoeve in Nijbroek op 26 en 27 juli;

Info: www.tuinenderoodehoeve.nl

Voor lezers die nog geen lid van onze actieve vereniging zijn: word nu lid, profiteer van een aantrekkelijke korting en ontvang bij aanmelding via onze afdelingen als welkomstgeschenk het moestuinboek Groentje?! van Femke of een hori-hori mes van De Wit, met ons logo er op gebrand.

Verder krijgen de nieuwe leden korting op het lidmaatschap tot het einde van het jaar. Het cadeau wordt nagezonden.

Aanmelden kan met het contactformulier op www.deventer.groei.nl

Afbeelding met gereedschap, mes, wapen, Lemmet Automatisch gegenereerde beschrijving                               Afbeelding met tekst, boek, plant, overdekt Automatisch gegenereerde beschrijving