Nieuwsflits juni 2024

• Dagexcursie naar Midden-Brabant

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar voor deze excursie op woensdag 5 juni. Kijkt u op onze site www.deventer.groei.nl voor het programma en meldt u deze week nog aan.

Voor meer informatie en het aanmeldingsformulier: www.deventer.groei.nl

• Busvervoer naar Plantenfestival Appeltern

Voor het busvervoer op zaterdag 8 juni om u volledig ontzorgd naar dit evenement te brengen, zijn er tot nu toe nog te weinig aanmeldingen. U hebt nog tot en met zondag 2 juni om u op onze site aan te melden, daarna besluiten we over het al dan niet doorgaan van deze service. Alle aanmelders krijgen dan bericht.

• Open Tuinen Weekend 15 en 16 juni

Kijken in andermans tuin

Over ruim twee weken is het zover en kunt u in de omgeving van Diepenveen, Wesepe, Olst, Schalkhaar, Lettele en Heeten 14 verschillende tuinen bezoeken. Tijdens deze twee dagen kunt u ideeën opdoen en genieten, terwijl u rondkijkt en wandelt door de tuin van een ander. De toegang is overal gratis en u bent welkom tussen 10.00 uur en 16.00 uur.

U kunt bij elke deelnemende tuin van start gaan, met de auto of per fiets en naar keuze op de zaterdag en/of de zondag.

Op onze site www.deventer.groei.nl kunt u de lijst met de adressen van de deelnemende tuinen vinden. Daar is ook aangegeven of de tuin op zaterdag en/of zondag te bezoeken is.

• Programma bloemschikken najaar.

Er staat een nieuw artikel over het bloemschikken op de website en de data voor het komende najaar voor beide cursussen in zowel Deventer als Twello zijn bekend. Voor Twello hebben we een nieuwe locatie bij Pampus en in Deventer is de Schalm de vertrouwde locatie. Binnenkort is het aanmeldformulier op de site actief.

Voor verdere informatie kjmkraak(at)gmail.com

• Groene boekje

Door sterke kostenstijgingen voor zowel het drukken als verzenden van ons ‘Groene Boekje’ zouden we graag van u vernemen of we u voortaan ons boekje (alleen) digitaal mogen toesturen. U kunt ons dit laten weten via een mailtje naar info(at)deventer.groei.nl.

• Uittips voor juni
    • Open Tuin bij de Buut’n(H)of op zondag 30 juni van 10-17 uur;

Spanjaardsdijk 61, Schalkhaar

• Zomerweekend bij de Roode Hoeve in Nijbroek op 24, 25 en 26 juni;

Info: www.tuinenderoodehoeve.nl

Voor lezers die nog geen lid van onze actieve vereniging zijn: word nu lid, profiteer van een aantrekkelijke korting en ontvang bij aanmelding via onze afdelingen als welkomstgeschenk de keuze uit het moestuinboek Groentje?! van Femke of een hori-hori mes van De Wit, met ons logo er op gebrand.

Verder krijgen de nieuwe leden korting op het lidmaatschap tot het einde van het jaar. Het cadeau wordt nagezonden.

Aanmelden kan met het contactformulier op www.deventer.groei.nl

Afbeelding met gereedschap, mes, wapen, Lemmet Automatisch gegenereerde beschrijving                               Afbeelding met tekst, boek, plant, overdekt Automatisch gegenereerde beschrijving