Nieuwsflits juni 2022

In deze Nieuwsflits:

De Lentefair in Diepenveen op Hemelvaartsdag kon zich na een tweetal annuleringen weer in een grote belangstelling verheugen. Dat gold ook voor onze kraam. We noteerden maar liefst 13 nieuwe leden. Voor de kinderquiz was de belangstelling ook aanzienlijk. De uiteindelijke winnaars werden Nouchka en Tinke Hense uit Diepenveen.

Helaas hebben we moeten besluiten de avondexcursies door de binnenstad van Deventer tijdens de Nationale Tuinweek te schrappen.

♦ Voor de wandeling op 14 juni langs stadstuinen is het ons niet gelukt om een of meer particuliere tuinen in het programma op te nemen, zodat alleen enkele publiek toegankelijke tuinen in de route overbleven. Hierdoor verviel het voorgenomen bijzondere karakter van de wandeling die bovendien de aanleiding was voor het opzetten van het algehele programma.

♦ Vanuit het beheer van de Oude Begraafplaats kregen we de melding dat de natuur zich medio juni in de zogenaamde ‘junidip’ bevindt, zodat het accent vooral op de (oude) graven zou komen te liggen. Dit was niet onze insteek, dus vervalt deze ook.

♦ Na het vervallen van de vorige wandelingen hebben we besloten om alle wandelingen, dus ook die door het park te laten vervallen.

Wat ter afsluiting van de Nationale Tuinweek wel doorgaat is de Open Tuinen Route op zaterdag 18 juni, dit jaar in de omgeving van Epse, Gorssel en Joppe. De start is op het parkeerterrein van voormalig restaurant De Rozentuin aan de Deventerweg 40 in Epse. U kunt hier starten van 09.30 – 10.30 uur. De prijs is € 4,-- pp voor (gezins)leden en € 5,-- voor niet-leden. Graag contant en gepast betalen. U krijgt hiervoor een routebeschrijving voor fietsers/automobilisten en een consumptiebon voor onderweg.

Wat onze excursies betreft: u kunt zich, op de valreep, nog steeds opgeven voor de dagexcursie in juni en de meerdaagse reis in juli. Sinds kort is de inschrijving ook geopend voor de extra dagexcursie op 13 augustus naar arboretum Arcadië, kwekerij Jacobs en Tuingoed Foltz. Voor de bloemschikliefhebbers is er nog een speciale excursie in september naar Fleuramour.

Tenslotte: over al onze activiteiten vindt u de meest actuele (en uitgebreide) informatie op www.deventer.groei.nl.

Namens het bestuur,