Nieuwsflits 2022

In deze Nieuwsflits:

Nieuwsflits mei

• Allereerst wil ik u graag herinneren aan onze voorjaarsruilbeurs voor ledenkomende zaterdag bij hoveniersberdrijf Beijer aan de Rozengaarderweg 4, Deventer. U bent er vanaf 10 uur welkom om voor uw meegebrachte planten een plekje te vinden, de ruilbeurs zelf begint om precies 10.30 uur. De zaai- en stekclub biedt ook weer het een en ander aan en verder is er koffie, thee en gezelligheid.
  • Vervolgens bent u dit jaar weer welkom op de Lentefair in de pastorietuin van Diepenveen op Hemelvaartsdag, donderdag 26 mei. De fair begint om 11.00 uur en uiteraard is onze vereniging er aanwezig met een kraam en onder meer een quiz voor kinderen.
  • Verder herinner ik u graag nog een keer aan ons landelijk Groenfestival Gardenista van 26 t/m 29 mei in Laag-Zuthem. Voor informatie en (online) kaartverkoop www.gardenista.nl.
  • Er staan deze zomer nog verschillende excursies op het programma, de eerstvolgende is de dagexcursie naar Groningen/Drenthe op vrijdag 10 juni. U kunt zich hiervoor nog aanmelden; het programma en aanmeldformulier vindt u op onze website. Helaas hebben om diverse redenen moeten besluiten de excursie naar de Floriade, die gepland was voor eind augustus, uit het programma te halen.
  • Dan wil ik u alvast informeren over onze activiteiten in de Nationale Tuinweek. Omdat het thema dit jaar ‘Stads- en Balkontuinen’ is, hebben we voor een drietal avonden een excursie in de binnenstad voorbereid:
    • Op dinsdagavond 14 juni een rondwandeling langs stadstuinen in de binnenstad. Weet u nog een particuliere tuin in de binnenstad die we zouden kunnen bezoeken, dan graag een berichtje naar Annelies van Beem (aemvanbeem(at)gmail.com) of Cor Koppert (corkoppert(at)gmail.com), we kunnen deze dan in de route opnemen.
    • Op woensdagavond 15 juni een wandeling met gids over het vogeleiland en door het Rijsterborgherpark met zijn bijzondere bomen
    • Op donderdagavond 16 juni een wandeling met gids over de oude begraafplaats aan  de Diepenveenseweg (achter het station).
    • Per wandeling kan een beperkt aantal leden deelnemen, waardoor aanmelding nodig is. In de volgende Nieuwsflits wordt vermeld hoe u zich kunt aanmelden. Meer informatie over deze excursies vindt u vanaf 1 juni op onze website.
  • We sluiten de Nationale Tuinweek als gebruikelijk op zaterdag 18 juni af met de Open Tuinen Route, dit jaar omgeving Gorssel. Meer informatie vindt u in het groene boekje dat u volgende week ontvangt en op onze website.

Tenslotte: over al onze activiteiten vindt u de meest actuele informatie op www.deventer.groei.nl.

Namens het bestuur,