Opgave voor deze prachtige excursie, middels het Opgaveformulier, is verlengd tot 30 april

Excursie 2-daagse België

Twee dagen België

Het jaar waarin we voor het laatst de tuinbeurs in Beervelde hebben bezocht was 2014, alweer acht jaar geleden. We vinden het dan ook de hoogste tijd om nu opnieuw voor deze bestemming te kiezen. En net zoals in het verleden maken we er een tweedaags uitstapje van en wel op vrijdag 6 en zaterdag 7 mei. Traditioneel reizen we gezamenlijk met de afdelingen Zutphen, Apeldoorn en Veluwezoom, gemakshalve Stedendriehoek genoemd.

Na vertrek om 8.00 vanaf het Postillion Hotel Deventer en via onze opstapplaats in Apeldoorn is onze eerste stop bij tuin De verwondering in Den Hout in Brabant. Een tuin die de laatste jaren met superlatieven overladen wordt. Zie via de link https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/video/de-verwondering-in-den-hout een reportage over deze tuin. We starten hier met koffie en appelgebak.

Onze volgende stop is in België. Hier bezoeken we dicht bij Antwerpen De Pokertuin in Schoten. Dit is een echte voorjaarstuin van een echte verzamelaar, Dirk Ampe. Deze tuin zat in 2014 ook al in onze planning maar toen konden we er niet terecht. Gelukkig gaan we nu in de herkansing. Onze aankomsttijd hier, plm. 13.00 uur leent zich prima voor ontvangst met een kop soep.

Na vertrek is het nog te vroeg voor ons Van der Valk Hotel Nazareth-Gent. Dit hotel ligt dicht bij Gent en om onze laatste uurtjes (van deze dag) leuk in te vullen, maken we, afhankelijk van het aantal deelnemers, een boottocht door de historische binnenstad of we brengen nog een bezoek aan de Gentse Floraliën, een groenevenement voor de mooiste creaties van nationale en internationale topfloristen, siertelers, tuinarchitecten en kunstenaars.

-lees verder onder de foto's-

Dan is het ook wel mooi geweest. Tijd om naar het hotel te gaan dat ons al diverse keren zeer goed bevallen is en waar het ook nu weer prettig afspreken was.

De volgende ochtend brengen we eerst een bezoek aan de tuin Droomland in De Pinte. Een nieuwere tuin met opnieuw veel bijzondere planten, waaronder ook Pioenen. Hier sluiten we af met koffie met weer een traktatie en gaan we richting de tuinbeurs Beervelde waar we om plm. 12.00 uur hopen te arriveren. In deze snoepwinkel mag iedereen lekker rondstruinen tot we om 15.30 weer verzamelen bij de bus om de terugreis te starten. Ook traditioneel wordt de terugreis onderbroken voor een diner in restaurant De Boschwachter bij Breda. Als we geen oponthoud hebben, arriveren we zo rond 19.30 uur in Apeldoorn en om 20.00 uur in Deventer.

De deelnameprijs voor deze beide dagen  bedraagt bij gebruik van een tweepersoonskamer € 195,00 p.p.  Voor gebruik van een eenpersoonskamer geldt een toeslag van € 62,00. Dit is incl. alles dus alle entrees, natjes en droogjes (m.u.v. uw ‘uitspatting’ op het beursterrein). Dit tarief geldt ook voor uw partner of één introducé. De inschrijving staat zoals gewoonlijk ook open voor onze buurtafdelingen en, na 15 maart en met een toeslag van € 25,00, ook voor niet leden. Denk op de eerste dag wel aan uw lunchpakketje.

Inschrijving door middel van het onderstaande aanmeldformulier dat is verlengd tot 30 april. De inschrijving staat zoals gewoonlijk ook open voor onze buurtafdelingen.

• Voor vragen kunt u contact opnemen met Ton Blokvoort, ton.blokvoort@kpnmail.nl of 06 – 219 111 20.

• of Erica Hoogerbeets, groeienbloei.erica(at)live.nl of 06 – 135 32 655

• Na opgave en betaling ontvangt u uiterlijk 1 april een mailbericht met daarin de bevestiging van uw deelname.

• Belangrijk: denk gelijktijdig met uw opgave aan het afsluiten van uw reis- en annuleringsverzekering... zie annuleringsregeling.

De reiscommissie

Aanmeldformulier 2-daagse België

Klik op deze regel om naar het Aanmeldformulier te gaan.

U kunt zich nog opgeven tot 30 april.