Nieuwsflits maart 2022

Nu de meeste restricties zijn opgeheven kunnen we deze maand ons programma weer volledig oppakken:

• Dinsdag 8 maart om 19.30 uur in de Hof van Colmschate onze Algemene Ledenvergadering, gevolgd door een lezing door Michiel Bussink over de Deventer botanicus Hendrik Uittien. In de pauze weer onze gebruikelijke verloting.
  • Dinsdag 22 maart om 20.00 uur in Diepenveen de lezing van Kars Veling van de Vlinderstichting. Het thema is ‘Deventer door vlinderogen’.
  • Zaterdag 26 maart om 09.30 uur bij de Oorsprong in Schalkhaar de start van onze moestuincursus. Raadpleeg onze website voor meer informatie.
  • Woensdag 30 maart om 20.00 uur in de Schalm op Borgele de uitgestelde welkomstavond voor nieuwe leden. Bent u in 2020 of 2021 lid geworden, dan ontvangt u zeer binnenkort de uitnodiging.
  • Dinsdag 5 april om 20.00 uur in Diepenveen de ook al uitgestelde lezing van Cor van Gelderen (Esveld) met als thema ‘De eetbare tuin’.
  • Vanaf heden kunt u zich via de website aanmelden voor de meerdaagse excursies naar Beervelde (6 en 7 mei) en naar Zuid-Holland (7 t/m 9 juli). De inschrijftermijn voor Beervelde eindigt op 25 maart en voor Zuid-Holland is 31 maart de uiterste datum.
  • De bloemschikliefhebbers vinden op de site ook informatie over de een- of tweedaagse reis in september naar Fleuramour.
  • Wilt u meer kennis opdoen over zaaien en stekken? Bij de zaai- en stekclub zijn weer enkele nieuwe leden welkom. Bel Ton Blokvoort voor informatie, 06 – 219 111 20.
  • Word vrijwilliger en werk mee aan het festival Gardenista !

Na een prachtig bloem- en tuinfestival in 2019 strijkt Gardenista in 2022 neer op de historische buitenplaats Den Alerdinck (tussen Zwolle en Raalte) van 25 tot en met 29 mei. De eerste editie was mede dankzij de inzet van meer dan 100 festivalvrijwilligers een groot succes. Om er ook dit jaar een onvergetelijk festival van te maken is Gardenista op zoek naar festivalvrijwilligers. Jij kunt je nu weer aanmelden om te helpen bij dit unieke groene festival. Voor meer informatie kijk op www.gardenista.nl/vrijwilligers.

• Kent u de Prunushof in Wilp? Een landschappelijke tuin met onder andere zo’n 90 soorten Prunussen (Japanse sierkers). Het is echter lastig te voorspellen wanneer ze op z’n best te bewonderen zijn. Als u zich nu aanmeldt bij de familie Bos op jjbos(at)xa4all.nl, ontvangt u bericht wanneer de bloesem op z’n mooist is.

Over al onze activiteiten vindt u de meest actuele informatie op www.deventer.groei.nl.

Namens het bestuur,