"Vlinders in de Tuin" lezing door Kars Veling

Deventer door Vlinderogen; Groei & Bloei lezing

Op 22 maart komt Kars Veling, woordvoerder van, en onderzoeker bij de Vlinderstichting een lezing houden over onze dagvlinders.  Deze behoren inmiddels in Nederland tot de bedreigde diersoorten. Van de zeventig soorten die ons land rijk was, zijn er zeventien uitgestorven terwijl dertig van de overgebleven soorten op de Rode Lijst staan, gekenmerkt als zijnde kwetsbaar tot ernstig bedreigd. Ook in Deventer en omgeving zijn soorten achteruit gegaan en verdwenen.

We gaan tijdens de lezing de omgeving bekijken door vlinderogen. Hoe leven vlinders, wat hebben ze nodig en hoe kunnen we, ook in onze tuin,  zorgen dat de vlinders in Deventer en omgeving het weer naar de zin hebben? Niet alleen de dagpauwoog en kleine vos komen aan de orde, we kijken ook door de ogen van minder algemene soorten. Als u vragen heeft over vlinders, kom dan naar de lezing, want er is volop gelegenheid deze te stellen.

Plaats: Kulturhus Diepenveen, Dorpsstraat 30.

Aanvang: 20.00 uur. Voor leden is de lezing gratis. Niet leden zijn welkom en betalen € 5, - entree.