Een greep uit de activiteiten van Tuinclub Papaver

Elk jaar bezoekt Tuinclub Papaver een aantal interessante tuinen. Tuinen die normaal gesproken niet vrij toegankelijk zijn. Om u een indruk te geven, is hieronder een beknopt overzicht opgenomen. Om wille van de privacy zijn de namen en adressen van de eigenaren van deze tuinen weggelaten. Elk jaar worden er andere tuinen bezocht. Voor meer inlichtingen neem contact op met Cor Koppert.

• Een tuin in Laren

Een tuin van één ha met een blauwwitte tuin, geel/oranje tuin, borders op kleur, hostatuin, heestertuin, boomgaard, omringd door diverse hagen met vormsnoei. Tuin was keurig verzorgd. De vuurkorf was aan en de ontvangst zeer hartelijk. Goede tuin om in het voorjaar te bezoeken.

• Twee tuinen in Diepenveen

Prachtige, goed verzorgde tuinen en een hartelijke ontvangst. Beide tuinen zijn als eens in de fietsroute opgenomen geweest.

• Een tuin in Joppe

Grotendeels door bos omgeven liefhebberstuin met een oppervlakte van ca 3300 m². Prachtige vijver met opgehoogde borders eromheen. Mooie combinatie van huis en tuin. Gezellig terras en de eigenaren hebben ook nog een winkeltje op het terrein.

Streven van de kwekerij is om sterke vaste planten te kweken die niet overal te koop zijn. Hartelijke ontvangst en uitgebreide uitleg over de wijze van werken op de kwekerij. Leuk om vroeg in het seizoen te doen. Er zijn mooie planten te koop.

• 't Hekkert, Gorssel

Een open landschapstuin waarin inheemse planten gecombineerd worden met soorten die te zamen garanderen dat er het hele jaar bloei is. Mooie doorkijkjes naar de weilanden. Grote groepen die het hele jaar door bloeien. Grote natuurlijke vijver. De eigenaren hebben ook een Bed & Breakfast. Voor meer informatie zie www.thekkert.com.

• Dagje uit. Bestemming: Noord-Oostpolder

Voor € 30 per persoon zijn er vier tuinen bezichtigd, met in iedere tuin een consumptie en in de tweede tuin een lunch. Perfecte organisatie en prachtige tuinen.

• Een tuin in Epse

De tuin is ontworpen door een tuinarchitect. In 2004 gekozen als de mooiste tuin van Epse. Maar ook nu zeer de moeite waard om te bezoeken. Hartelijke ontvangst en uitgebreide uitleg van de eigenares over de wijze waarop zij tuiniert. Veel uitleg over snoeitechnieken! Bijzondere verzameling planten en heesters.

Boerderij Ruimzicht in het buitengebied van Wijhe. Mooie nazomertuin. Terras met vijver. Bijzonder is de beeldencollectie die de eigenares in de tuin heeft staan. Het zijn allemaal eigen werken, die ook elders ten toon gesteld zijn.

• Een tuin in Deventer

Een helemaal witte tuin aan de rand van een woonwijk. Ook het huis is wit gemeubileerd en de moeite waard om te bekijken. Aansluitend nog gezellig bij één van de tuinclubleden appeltaart gegeten.