Nieuwsflits januari 2022

Afdeling Deventer e.o.

In deze Nieuwsflits:

• Helaas moeten we vanwege de door de overheid opgelegde beperkingen ons programma voor deze maand weer aanpassen.
  • De lezing op 20 januari door Cor van Gelderen is geannuleerd en verzet naar 5 april. U kunt wel, eveneens op 20 januari, een digitale lezing van afdeling Salland bijwonen. Deze lezing houdt Geert Borgonje met de titel “Op weg naar Yorkshire”. Registratie hiervoor op www.salland.groei.nlwaar u ook informatie over de lezing vindt.
  • De welkomstavond voor nieuwe leden van 26 januari is ook geannuleerd en verschoven naar woensdag 30 maart. Onze nieuwe leden uit 2020 en 2021 zijn inmiddels per mail geïnformeerd. Mocht u de informatie niet ontvangen hebben, laat het ons weten.
  • Het bloemschikprogramma is eveneens aangepast, klik op deze link; de cursisten van het afgelopen najaar hebben hier persoonlijk bericht van ontvangen.
  • We zijn voornemens om dit voorjaar (maart/april) weer een moestuincursus te organiseren. Vanuit de door corona in 2020 gestopte cursus hebben 9 mensen al aangegeven interesse te hebben (maximaal 20 deelnemers) . De cursus zal gehouden worden op 4 zaterdagochtenden bij De Oorsprong, Spanjaardsdijk 68 in Schalkhaar. Meer informatie na 21 januari op onze website. Hebt u ook interesse, meldt u zich dan bij jan.weggemans(at)home.nl.
  • De ALV gevolgd door een lezing door Michiel Bussink wordt gehouden op dinsdag 8 maart.
  • De plantenbon naar aanleiding van ingediende tuintips (zie vorige Nieuwsflits) is gegaan naar mevrouw Overmars in Wesepe. Haar tip en andere worden opgenomen in de komende ‘groene boekjes’.
  • De reiscommissie heeft voor dit jaar royaal uitgepakt. Het uitgebreide excursieprogramma vindt u inmiddels op onze website. In ons volgende ’groene boekje’ dat medio februari uitkomt, wordt uitgebreider op de eerste excursies ingegaan.