Nieuwsflits mei 2024

• Plantenruilbeurs

Op zaterdag 4 mei is er voor en door onze leden weer de traditionele voorjaarsplantenruilbeurs bij hoveniersbedrijf de Colm aan de Holterweg 95a. Vanaf 10.00 uur kunt u uw planten, stekken en zaden een plekje geven, vanaf klokslag 10.30 uur start het verzamelen. Uiteraard is er gratis koffie en thee.

• Dagexcursie naar Midden-Brabant

Op woensdag 5 juni staat de eerste dagexcursie van dit jaar op ons programma, bestemming Midden-Brabant. Er zijn op dit moment nog enkele plaatsen beschikbaar.

Voor meer informatie en het aanmeldingsformulier: www.deventer.groei.nl

• Busvervoer naar Plantenfestival Appeltern

Op 8 en 9 juni organiseert Bloemenpark Appeltern samen met Groei & Bloei weer een groots Plantenfestijn met een uitgebreid programma. Actuele informatie hierover vindt u op onze landelijke site www.groei.nl. Vanwege de verwachte belangstelling hebben we als bestuur besloten op zaterdag 8 juni een all-in busreis naar dit festijn te organiseren. Een comfortabele reis, waarbij de auto bij het Postillion Hotel kan worden achtergelaten, niet in de rij bij de kassa en ook nog eens voordelig reizen, kortom gewoon een dag ontzorgd genieten. Kijk voor informatie hierover en aanmelding (vanaf 1 mei) op onze eigen website www.deventer.groei.nl.

• Uitbreiding redactie Groene Boekje

Het bestuur streeft naar uitbreiding van de redactie van ons kwartaalboekje. De activiteiten omvatten met name het samenstellen van de inhoud en het bewaken van de planning. Hebt u hiermee enige ervaring, lijkt het u leuk en/of wilt u hiermee ook iets voor de vereniging doen, neemt u dan contact op met Jotine Sonder, telefonisch 0570-592650 of per mail jotine.sonder(at)concepts.nl.

• Open Tuinen Weekend 15 en 16 juni

Er kunnen nog steeds tuinen aangemeld worden voor zowel  zaterdag 15 juni en/of zondag 16 juni. Het betreft tuinen die gelegen zijn in de omgeving van Diepenveen, Schalkhaar, Lettele, Wesepe, Heeten en Olst. Altijd leuk om geïnteresseerde mensen te ontvangen en wellicht krijgt u zelf ook nog bruikbare tips.

Zou u uw tuin op een van deze (of beide) dagen tussen 10 en 16 uur willen open stellen, of hebt u vragen, meldt u zich dan bij Annelies van Beem: aemvanbeem(at)gmail.com  of Ton Husken: samhusken1908(at)gmail.com.

• Uittips voor mei
    • Pioenbloei bij De Prunushof in Wilp op 25 en 26 mei.

Info: www.deprunushof.nl

• Pinksterdagen bij de Roode Hoeve in Nijbroek op 19 en 20 mei.

Info: www.tuinenderoodehoeve.nl

• Voor lezers die nog geen lid van onze actieve vereniging zijn: word nu lid, profiteer van een aantrekkelijke korting en ontvang tot 18 mei bij aanmelding via onze afdeling ook nog de ‘mezen verwenset’ zoals hierbij afgebeeld. Aanmelden kan met het contactformulier op www.deventer.groei.nl

Afbeelding met container Beschrijving automatisch gegenereerd met gemiddelde betrouwbaarheid